Od 1. 7. 2024 bude možné veškeré změny související se zaměstnáváním cizinců hlásit pouze elektronicky. Na co se musíte připravit?
Dosud jste museli hlásit nástupy, ukončení pracovního poměru a změny údajů zahraničních pracovníků prostřednictvím datových zpráv, e-mailů, faxů nebo tištěných formulářů. Od 1. července 2024 však budete mít povinnost využívat jeden z následujících tří digitálních kanálů:
- webový formulář na stránkách MPSV – automatický průpis údajů do centrální databáze
- informační karta ve formátu XML – zasílání prostřednictvím datové schránky
- přímá integrace evidenčního systému zaměstnavatele – automatické přepisování dat z interních systémů zaměstnavatelů přímo do databáze úřadu
Do 1. července 2024 můžete využívat jak dosavadní, tak nové kanály. Tento souběh má umožnit MPSV odstranit technické a praktické problémy, které se mohou objevit.
Je důležité zmínit, že tento systém se neuplatní na oznámení o vyslání zahraničních pracovníků na území ČR v rámci poskytování služeb. Tato agenda přejde pod Státní úřad inspekce práce, který bude využívat svůj vlastní elektronický systém.