Zaměstnáváte cizince? Elektronické hlášení změn přichází

Od 1. 7. 2024 bude možné veškeré změny související se zaměstnáváním cizinců hlásit pouze elektronicky. Na co se musíte připravit?

Dosud jste museli hlásit nástupy, ukončení pracovního poměru a změny údajů zahraničních pracovníků prostřednictvím datových zpráv, e-mailů, faxů nebo tištěných formulářů. Od 1. července 2024 však budete mít povinnost využívat jeden z následujících tří digitálních kanálů:

  1. webový formulář na stránkách MPSV – automatický průpis údajů do centrální databáze
  2. informační karta ve formátu XML – zasílání prostřednictvím datové schránky
  3. přímá integrace evidenčního systému zaměstnavatele – automatické přepisování dat z interních systémů zaměstnavatelů přímo do databáze úřadu

Do 1. července 2024 můžete využívat jak dosavadní, tak nové kanály. Tento souběh má umožnit MPSV odstranit technické a praktické problémy, které se mohou objevit.

Je důležité zmínit, že tento systém se neuplatní na oznámení o vyslání zahraničních pracovníků na území ČR v rámci poskytování služeb. Tato agenda přejde pod Státní úřad inspekce práce, který bude využívat svůj vlastní elektronický systém.

Vyžádat vzor mohou pouze předplatitelé. Pokud už předplatitelem jste, prosíme, přihlaste se.

Od 1. 1. 2024 nabyla účinnosti novela zákona o zaměstnanosti! Více informací zde.

Dotazy v poradně mohou pokládat pouze předplatitelé. Pokud už předplatitelem jste, prosíme, přihlaste se.